|
Chameleons Vlaanderen vzw Vereniging door en voor kameleon- en reptielenliefhebbers.
|
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ramp

|
Posted: Sun Oct 18, 2009 5:39 am Post subject: Chamaeleo (T.) cristatus |
|
|
Wat zijn de ideale maten om deze dieren te huisvesten?
Paarsgewijs of alleen? _________________ Furcifer l. lateralis
Kyniongia multituberculata
Chamaeleo cristatus
Hydrosaurus sp.
B. plumifrons
I. Iguana + 'RED'
P. concincinus
Python regius + Lemon Pastel
 |
|
| Back to top |
|
 |
Joery

|
Posted: Sun Oct 18, 2009 3:07 pm Post subject: |
|
|
Ideale maten bestaan in mijn eigen niet. Mijn dieren probeer ik altijd zo groot mogelijk te zetten (mijn groep tr. cristatus heeft een leefruimte van 1m20 x 1m20 x 2m50). Op het eerste zicht bewegen deze dieren amper (en daarom proberen veel mensen ze in kleinere terrariums te houden), echter door die grote setup kan ik hun gedrag goed observeren en verplaatsen ze zich toch dagelijks enkele malen. Verder is voor het sproeien/water geven het ook veel gemakkelijker in een groot terrarium omdat deze dieren heel veel vocht nodig hebben (komen voor in echt zeiknatte gebieden van cameroen, waar het heel veel regent). Ze drinken dus enorm veel.
mvg
Joery _________________ Phelsumas & Chameleons, Jewels of the rainforest!
www.phelsuma.be |
|
| Back to top |
|
 |
ramp

|
Posted: Sun Oct 18, 2009 6:04 pm Post subject: |
|
|
Zou een terraium van 1.20 X 1 X 1.60 m. (LxDxH) volstaan voor een paar of beter afzonderlijk huisvesten Joery? Tevens op welke temp. hou jij deze dieren? _________________ Furcifer l. lateralis
Kyniongia multituberculata
Chamaeleo cristatus
Hydrosaurus sp.
B. plumifrons
I. Iguana + 'RED'
P. concincinus
Python regius + Lemon Pastel
 |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|