Chameleons Vlaanderen vzw Forum Index Chameleons Vlaanderen vzw
Vereniging door en voor kameleon- en reptielenliefhebbers.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   fchat fChat   Log inLog in 

Beetje info gevraagd

Post new topic   Reply to topic    Chameleons Vlaanderen vzw Forum Index -> Brookesia
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tom Verbeeck

PostPosted: Sun Aug 23, 2009 9:20 pm    Post subject: Beetje info gevraagd Reply with quote

Heb net een nieuwe stelling besteld voor een nieuw projectje met Uroplatus guentheri. Nu heb ik er ook 3 bakjes laten bijzetten waar ik eventueel wat dwergjes in zou willen houden.

Mijn voorkeur gaat uit naar Brookesia gezien deze natuurlijk ook uit Madagascar komen en ik zo de stelling per gebied kan houden en alle bakjes in de stelling op dezelfde temperaturen en RV kan afstellen.
Nu ben ik dus aan het kijken welke Brookesia in hetzelfde gebied als U. guentheri te vinden is. Info over Brookesia sp. is nogal beperkt, dus ik kom even hier om de hulp van meer ervaren dwergenhouders te vragen.

Zoek dus een soort, liefst uit noord-west Madagascar die iets hogere temperaturen (plaatselijk 27-29°C) kunnen verdragen en een iets lagere RV, en die bij voorkeur ook als nk te vinden zijn.
Back to top
View user's profile Send private message
Kurt Bleys
Bestuurslid Chameleons VL

PostPosted: Mon Aug 24, 2009 3:32 pm    Post subject: Reply with quote

Tom,

We hebben dit jaar in het noord-westen van Madagaskar enkele soorten kunnen determineren. Ik post je later iets meer over deze soorten ;-).
tijdens onze voordracht gaan we het ondermeer hebben over de meetingen die ik daar gedaan heb ivm vochtigheid, temperatuur, enz...
Deze meetingen gebeurde telkens om de 15 minuten 24u/24u.
(moet nu gaan werken ;-))
Website & forum door en voor kameleonliefhebbers!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kurt Bleys
Bestuurslid Chameleons VL

PostPosted: Sat Aug 29, 2009 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

Tom,

Kan je eventueel foto's of afmetingen van de terrariums posten aub?
Website & forum door en voor kameleonliefhebbers!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Chameleons Vlaanderen vzw Forum Index -> Brookesia
All times are GMT + 5 Hours

Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Theme ACID HEDONISM